mandag 14. november 2011

Portrett og photoshop

Idag var vi ute og tok portrett bilder. Når vi kom inn i klasserommet igjen lærte vi hvordan vi kan forbedre bildene i photoshop. Det øverste bildet er det originale bildet, mens bildet under er det redigerte bildet. Verktøyene jeg har brukt i photoshop på dette bildet skal jeg fortelle litt mer om: 

"Dodge Tool" -  Dette verktøyet kan du bruke når du vil lysne på nogen områder. For eksempel om man er veldig mørke rundt øynene kan man gjøre området litt lysere ved hjelp av "Dodge Tool". jeg brukte verktøyet på tennene for å få dem litt hvitere, og jeg har brukt verktøyet på det hvite i øynene for å gjøre det også hvitere. Jeg har overdrevet bruken av verktøyet for å vise det tydelig. 
"Burn Tool" - Dette verktøyet bruker man til det motsatte. Er det noen områder som er litt lysere enn man ønsker så kan man bruke "Burn Tool" for å gjøre området mørkere. Dette verktøyet brukte jeg som sminke på dette bildet. Jeg gjorde område rundt øynene mine mørkere slik at det ser ut som jeg har mye mer sminke på enn det jeg egentlig har.
"Spot Healing Brush Tool" - Dette verktøyet kan fjerne uønskede prikker, sår eller andre ting i ansiktet (i dette eksempelet). Jeg har brukt verktøyet til å fjerne føflekker, røde prikker i ansiktet og det har også hjulpet meg litt med små skygger i ansiktet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar