mandag 28. november 2011

Lysstilling med reflektor!

Idag skulle vi eksperimentere med lys til portrettbilder. Vi gikk ut og skulle prøve en reflektor for første gang! Jeg må innrømme at jeg ikke synes det var like lett som jeg hade trodd, og jeg selv mener at det kunne ha noe med lyset ute å gjøre. Det var et veldig jevnt lys overalt og ikke noen tegn til solskinn. Jeg skulle gjerne prøvd dette mer en dag med mye sol! Men her er et av de beste resultatene vi fikk:
Her har du et bilde av Amalie der vi ikke har brukt reflektoren. LEgg merke til lyset i ansiktet hennes.

Og se på dette! Her er det mer lys i ansiktet hennes. Reflektorens hvite side er plassert under henne og gir et hvitere lys i ansiktet. Reflektoren er plassert på hennes høyre side, noe som gir mer lys på den høyre siden av ansiktet.

For dere som er litt usikre på hva en reflektor er, er det altså denne tøy-"platen" her. Den kan lett tvinnes sammen og puttes oppi en liten pose som følger med. Du har en hvit flate som gir mer lys, også har du et sølvstoff som direkte reflekterer lyset. Du kan også få med et gullstoff som gir et mye mer gyllent og varmt lys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar