mandag 12. september 2011

Komposisjon


Idag var oppgaven komposisjon. Her har jeg tatt et bilde med diagonale linjer som gir en sterk effekt i bildet. De diagonale bildene gjør også at det blir en bevegelse i bildet. Øynene dine starter nesten automatisk oppe i venstre hjørnet og glir ned langs linjen til øynene tilslutt stopper nede i det venstre hjørnet. 
Her har jeg tatt bilde av en ball som har en flytende og organisk bevegelse på grunn av plasseringen på diamantene. I tillegg syntes jeg at den største diamanten på ballen er et interessepunkt.  
Her har jeg fått en veldig sterkt kontrast! Det røde eplet er helt klart et veldig kraftig interessepunkt i bildet.  Jeg syntes eplet gav en så sterk farge at det ser ut som det røde eplet er litt i forgrunnen og at de grønne eplene blir bakgrunnen.  Bildet er også tatt med det gyldne snitt i tankene. 

1 kommentar:

  1. Hei Maren :)

    Jeg synes det nederste bildet i dette innlegget var veldig interresant. Kontrasten mellom flertallet av de grønne eplene, og det røde eplet gir et veldig sterkt uttrykk. Det røde eplet ligger også bra plassert, nesten i det gyldne snitt, og gir en spennede kompisisjon.

    Flott bilde Maren!

    SvarSlett