mandag 9. januar 2012

Bokomslag

Vår siste oppgave var  å lage et bokomslag med vårt eget foto i et design-program. Jeg valgte å arbeide i InDesign. Temaet på fotoet var "sort/svart". Jeg valgte et bildet av ei klokke som jeg tok for en stund siden og gjorde det om til et svart/hvitt bildet. Grunnen for at jeg valgte dettte bildet er fordi jeg liker for det første klokka veldig godt, jeg er også veldig glad i selve bildet og tenkte at krimromanen min her skulle handle om tid, eller kanskje om denne spesielle klokka. Grunnen for at jeg ikke forstørret hele bildet til hele siden er fordi jeg synes klokken ble for stor til omslaget. Derfor la jeg en mørk gråtone rundt, grunnen til den fargen var at jeg ville ikke ha en for lys, men allikevel ikke helt svart farge. Jeg synes fargen passte godt til bildet. Grunnen til skriften er at jeg synes den passet til klokkens design og tall. Teksten bak på boken er "tulletekst" som vi kaller det. Forfatteren er meg med et tildelt navn vi fikk på oppgaven. På bokryggen kan du se hvordan jeg har plassert forfatter og tittel. Grunnen for at jeg gjorde det slik er fordi det ikke blir rotete, jeg synes det er den beste måten å putte bokstaver på bokryggen. Oppgaven synes jeg var veldig grei, litt vanskelig med margene på InDesign i begynnelsen, men så fort de var klar så gikk alt veldig greit! Dette skal foresten printes ut på et A3 ark etterpå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar